czwartek, 17 stycznia 2013

1. Mocno czekoladowe babeczki z czekoladowym kremem.


Jednym z moich postanowień noworocznych było założenie bloga z tym co tworzę - i oto jest! Wczoraj, mimo wielu niesprzyjających okoliczności udało mi się stworzyć czekoladowe babeczki, idealne do podjadania w smutny, zimowy wieczór. Nie mam pojęcia skąd pochodzi przepis na nie, gdy zapisywałam go w moim notesiku przepisów-kiedyś-do-zrobienia nie miałam pojęcia, że za kilka miesięcy wyląduje na blogu.  Tymi babeczkami łatwo się zasłodzić, są naprawdę mocno czekoladowe, a krem smakuje pysznie, wydaje mi się, że najbardziej trafne porównanie to po prostu moja ukochana Nutella. Krem zrobiłam dzień wcześniej i wstawiłam na całą noc do lodówki aby otrzymał odpowiednią konsystencję, myślę jednak, że po dodaniu żelatyny nie byłoby takiego problemu. Pieczmy! 



Składniki na ciasto:
- 110g masła
- 110g cukru
- 2 jajka
- 150g mąki pszennej
- 25g kakao 
- 55ml mleka 
- 55ml kremówki

Składniki na krem: 
- 230ml śmietany kremówki
- 250g czekolady (dwie i pół tabliczki; ja użyłam czekolady mlecznej) 



Jak już wspominałam, krem zrobiłam dzień wcześniej. Posiekałam czekoladę (każdą kostkę przedzieliłam na pół, aby łatwiej się rozpuszczała). Śmietanę przelałam do garnuszka, doprowadziłam do wrzenia, zmniejszyłam ogień i dodawałam stopniowo czekoladę, cały czas mieszając aż całkowicie się rozpuściła. Następnie zostawiłam krem w chłodnym miejscu do wystygnięcia, a potem włożyłam na całą noc do lodówki aby nabrał odpowiedniej konsystencji.

Piekarnik nagrzałam do 190ºC (piekę zawsze z termoobiegiem), formę na muffiny wyłożyłam dziesięcioma papilotkami. Najpierw należy w misie miksera utrzeć masło na jasną i dość puszystą masę, dodać cukier i dalej ucierać. Potem wbić jajka jedno po drugim, po każdym dodaniu miksować aż składniki się połączą. Do tej masy dodałam mąkę, kakao, mleko i kremówkę, bardzo dokładnie wymieszałam wszystkie składniki drewnianą łyżką. Ciasto rozdzieliłam pomiędzy foremki, wyrównałam, a następnie piekłam przez około 25 minut (sprawdzając patyczkiem czy ciasto w środku jest jeszcze mokre - jeśli masa pozostałaby na patyczku, oznacza to, że ciasto należy jeszcze dopiec). 

Po wystudzeniu babeczek przyozdobiłam je kremem czekoladowym za pomocą rękawa cukierniczego z końcówką w kształcie gwiazdki.



1 komentarz: